Wikia

Teen wolf season 4 promo

MTV's Teen Wolf

Aantal seizoenen: 5

Eerste verschijning: 2011

Laatste verschijning: 2015

Teen Wolf is een Amerikaanse bovennatuurlijke dramaserie, bedacht door Jeff Davis, die het eerst werd uitgezonden op 5 juni 2011 op MTV.

Met Tyler Posey als Scott McCall, volgt de serie een tiener weerwolf als hij wordt geconfronteerd wordt met verschillende bovennatuurlijke uitdagingen en de meer alledaagse uitdagingen van een niet-zo-gemiddelde tiener.

Teen Wolf is geproduceerd door MTV en MGM Television dat de rechten op de originele film Teen Wolf van 1985 houdt.

De huidige Executive Producer/Show Runner is Jeff Davis. Directors Russell Mulcahy (Highlander, Resident Evil: Extinction) en Tim Andrew samen met schrijver Christian Taylor ontvangen co-uitvoerend producent credits.

Seizoen 1 en seizoen 2 werden gefilmd in Atlantadyan, Georgia. De productie verhuisde naar Los Angeles, Californië voor seizoen 3 en seizoen 4.

Seizoen 5 werd aangekondigd in San Diego Comic Con 2014 en begon met filmen in februari 2015.

2.167 miljoen mensen bekeken de eerste aflevering tijdens de eerste uitzending op MTV op 5 juni 2011.