FANDOM

- Zabiłeś go? Zabiłeś Donovana?
- On chciał zabić mojego tatę. Miałem mu na to pozwolić?
- Nie miałeś robić czegoś takiego. Żadne z nas nie miało.
Sądzisz, że miałem wyjście?
- Zawsze jest jakieś wyjście.
- Nie mam twoich możliwości, Scott. Wiem, że tak byś nie postąpił. Pewnie być coś wymyślił, nie?
- Spróbowałbym.
- Jasne, bo jesteś Scott McCall! Jesteś prawdziwym Alfą! I wiesz co? Nie wszyscy mogą być prawdziwymi Alfami. Część z nas będzie popełniać błędy. Część z nas będzie musiała ubrudzić sobie ręce. Część z nas to ludzie!
Kłótnia Stilesa i Scotta po zabiciu Donovana.

Lies of Omission to dziewiąty odcinek piątego sezonu i sześćdziesiątym dziewiątym epizodem serialu MTV, Teen Wolf: Nastoletni Wilkołak. Po raz pierwszy został wyemitowany 17 sierpnia 2015 roku, a w Polsce 29 stycznia 2016 roku.

Opis Edytuj

Podczas gdy Scott dostaje pomoc od wątpliwego sojusznika, Stiles i Lydia starają się odkryć prawdę o Parrishu. Między Scottem, a Stilesem dochodzi do konfrontacji.

Streszczenie szczegółowe Edytuj

Obsada Edytuj

Postacie główne Edytuj

Postacie poboczne Edytuj

Ścieżka dźwiękowa Edytuj

(tytuł wykonawca)

  • Reykjavik  Brolin 
  • Illuminate  The Kite String Tangle & Dustin Tebbutt 
  • Black Out Days  Phantogram 
  • Running with the Wolves  AURORA 
  • 101 (feat. Joe Newman) Portico 

Kontynuacja Edytuj

Postacie

Ciągłość serialu

  • Scott w końcu dowiedział się, że Stiles zabił Donovana, chociaż powiedziano mu tylko o wyolbrzymionej przez Theo wersji opowieści, którą nastolatek nieumyślnie potwierdził, nie zdając sobie z tego sprawy w trakcie ich kłótni. Donovan został zabity w odcinku A Novel Approach.
  • Beth została ukazana jako dziewiąta Chimera stworzona przez Potwornych Doktorów w tym odcinku, ale żadna z jej nadnaturalnych tożsamości nie została ujawniona, zanim została zabita.
  • Szczegóły współpracy Theo z Doktorami są ujawnione w tym odcinku. Theo celowo trzyma Scotta i innych z daleka od działalności Lekarzy, podczas gdy w zamian, oni pomogą mu zdobyć stado. Po raz pierwszy ujawniono, że Theo pracował z Doktorami w Condition Terminal.
  • W monologu Scotta na początku odcinka ustalono, że minęło pięć dni od wydarzeń w Ouroboros.
  • W tym odcinku widać było wciąż gojącą się ranę Stilesa na ramieniu, którą zadał mu Donovan Donati.
  • Potwierdzono że Jordan Parrish nie był świadomy, że ukradł ciała martwych Chimer i zabrał je do Nemetonu. Sugerowano, że robił to nieświadomie, ponieważ wiąże się z jego nieznaną jeszcze nadprzyrodzoną tożsamością. Jednak nie zostanie to potwierdzone aż do odcinka Status Asthmaticus.
  • Chociaż nadnaturalne tożsamości Coreya pozostają tajemnicą, w tym odcinku zademonstrował dwie nowe nadprzyrodzone zdolności - super siłę i zdolność kamuflażu, by wtopić się w otoczenie i stać się zasadniczo niewidzialnym. Przedtem jedyną umiejętnością, którą wykazał Corey, było przyspieszenie gojenia.

Ciekawostki Edytuj

  • W tym odcinku po raz pierwszy dochodzi do zepsucia się relacji w stadzie Scotta.
  • Tytuł jest odniesieniem do kilku kłamstw, które stado Scotta przed sobą ukrywało na przykład to, że Stiles zabił Donovana, Malia Tate zamierza zabić swoją matkę, Corinne i planu Liama Dunbara, by opuścić Beacon Hills wraz z Hayden Romero, aby uciec przed Potwornymi Doktorami.
  • Theo Raeken opowiada dwie zupełnie różne wersje opowieści o śmierci Donovana w tym odcinku, z których oba były kłamstwami:
    • Powiedział Scottowi, że Stiles wpadł w furię i zabił Donovana, uderzając go w głową krwawym kluczem, który Stiles użył jako broni do obrony; choć Scott początkowo nie wierzył w tę historię, Stiles nieświadomie potwierdził ją jako prawdę (mimo, że była fałszywa), kiedy stwierdził, Czasami musimy ubrudzić nasze ręce krwią i oboje byli zbyt zdenerwowani, aby dalej rozmawiać i zdać sobie sprawę, że Theo zmanipulował ich.
    • Powiedział szeryfowi Stilinskiemu poprawną historię, ale zamiast powiedzieć mu, że Stiles przypadkowo zabił Donovana, gdy próbował zrzucić materiały budowlane na niego, aby uciec.

Zmarli Edytuj

Miejsca Edytuj

Galeria Edytuj

Nawigacja Edytuj

Sezon 1 Wolf MoonSecond Chance at First LinePack MentalityMagic BulletThe TellHeart MonitorNight SchoolLunaticWolf's BaneCo-CaptainFormalityCode Breaker
Sezon 2 OmegaShape ShiftedIce PickAbominationVenomousFrenemyRestraintRavingParty GuessedFuryBattlefieldMaster Plan
Sezon 3 TattooChaos RisingFirefliesUnleashedFrayedMotel CaliforniaCurrentsVisionaryThe Girl Who Knew Too MuchThe OverlookedAlpha PactLunar EllipseAnchorsMore Bad Than GoodGalvanizeIlluminatedSilverfingerRiddledLetharia VulpinaEcho HouseThe Fox and the WolfDe-VoidInsatiableThe Divine Move
Sezon 4 The Dark Moon117MutedThe BenefactorI.E.D.OrphanedWeaponizedTime of DeathPerishableMonstrousA Promise to the DeadSmoke & Mirrors
Sezon 5 Creatures of the NightParasomniaDreamcatchersCondition TerminalA Novel ApproachRequired ReadingStrange FrequenciesOuroborosLies of OmissionStatus AsthmaticusThe Last ChimeraDamnatio MemoriaeCodominanceThe Sword and the SpiritAmplificationLie AbilityA Credible ThreatMaid of GévaudanThe Beast of Beacon HillsApotheosis
Sezon 6 Memory LostSuperpositionSundowningRelicsRadio SilenceGhostedHeartlessBlitzkriegMemory FoundRiders on the StormSaid the Spider to the FlyRaw TalentAfter ImaginesFace-to-FacelessPressure TestTriggersWerewolves of LondonGenotypeBroken GlassThe Wolves of War