FANDOM

- Wiedziałam.
- Co masz na myśli?
- Po tym jak powiedziałam swoje imię myślałam, że wiedziałam. Widziałam kiedyś rzeczy w tym mieście, które nikt by nie wytłumaczył. Potem jest sposób, w jaki mówisz. To jak słyszysz rzeczy. Rzeczy, które nikt nie mógł usłyszeć, wtedy wiedziałam.
- I nawet wtedy mnie lubiłaś?
- Kochałam Cię.
Ostatnie słowa Paige do jej pierwszej miłości Dereka.

Visionary jest ósmym odcinkiem trzeciego sezonu i trzydziestym drugim epizodem serialu MTV, Teen Wolf: Nastoletni wilkołak. Po raz pierwszy został wyemitowany 22 lipca 2013 roku, a w Polsce 3 grudnia tego samego roku.

OpisEdytuj

Szukając odpowiedzi Scott, Allison i Stiles słuchają historii opowiadanych przez dwóch nieprawdopodobnych narratorów i odkrywają tajemnicę koloru oczu wilkołaków.

 Streszczenie szczegółowe Edytuj

Obsada Edytuj

Postacie główne Edytuj

Postacie poboczne Edytuj

Ścieżka dźwiękowa Edytuj

Youtube-16.png "Joanna" – Deaf Joe
Youtube-16.png "The Last Time" – Oliver Tank
Youtube-16.png "Brutal Hearts" – Bedouin Soundclash
Youtube-16.png "Games" – Onili
Youtube-16.png "Miserere" – Gregorio Allegri
Youtube-16.png "Requiem, KV 626 (Lacrimosa Sequencia)" – Mozart
Youtube-16.png "Requiem (Introit Et Kyrie)" – Gabriel Fauré

Kontynuacja Edytuj

Postacie Edytuj

  • W tym odcinku pojawił się Gerard Argent. Ostatni raz widziano go w Currents.
  • Peter Hale pojawił się w tym odcinku. Ostatni raz widziano go w Frayed.
  • Laura Hale pojawiła się w tym odcinku w retrospekcjach. Ostatnio widziano ją w retrospekcjach u Co-Captain.
  • Ennis pojawił się w tym odcinku w retrospekcjach. Ostatni raz widziano go w Frayed.
  • Talia Hale po raz pierwszy pojawiła się w retrospekcjach w tym odcinku. Pierwszy raz wspomniano ją w The Tell.

Ciągłość serialu Edytuj

  • Nemeton został wprowadzony do historii w tym odcinku, a jego znaczenie będzie kontynuowane w całej serii.
  • Wydarzenia, które doprowadziły Deucaliona do zabicia jedną ze swoich Bet po raz pierwszy i zostania Wilkołakiem Demonem zostały pokazane w retrospekcjach w tym odcinku i została opowiedziana przez Gerarda Argenta. Ta historia została po raz pierwszy wspomniana przez Deucaliona w Unleashed.
  • Okazało się, że zarówno Alan Deaton, jak i Marin Morrellemisariuszami stad wilkołaków. Deaton był poprzednio emisariuszem stada Hale, gdy dowodził nim Talia Hale, a Marin była emisariuszką stada Alf, a wcześniej stada Deucaliona zanim stał się wilkołakiem demonem.
  • Rozmowa Stilesa i Cory po raz kolejny poruszyła kwestię spirali używanej jako symbol zemsty dla wilkołaków. Ostatni raz wprowadzono go w odcinku Code Breaker na drzwiach domu Hale.
  • Wydarzenia, które doprowadziły Dereka do niebieskich oczu (a jego osobowość stała się ciemniejsza) zostały pokazane w tym odcinku, kiedy Peter opowiedział Stilesowi i Corze o pierwszej miłości Dereka, Paige Krasikeva, oraz o tym, że został zmuszony, by ją zabić, gdy jej ciało odrzuciło ukąszenie Ennisa.
  • Wyjaśnienie różnic barw między oczami wilkołaka jest wyjaśnione w odniesieniu do koloru niebieskiego. Okazało się, że wilkołak o niebieskich oczach jest znakiem, że dana osoba odebrał życie niewinnej istocie, niezależnie od tego, czy było to ze złości czy litości.

Ciekawostki Edytuj

Zmarli Edytuj

Miejsca Edytuj

Galeria Edytuj